Оног тамо августа прокрстарила сам уздуж и попреко бајну Македонију и северну Албанију – земљу Гега. Оквиран план и идеја, били су ту. Уверење у боженски прст и мој крст, у оно што људи зову интуицијом и усудом, такође.
Циљ: теренски увиђај „кривих Дрина“ нашег повесног бивствовања, потрага за узроцима, „ослушкивање логоса“ у нама и свету око нас, а заправо потера…
Немали задатак то беше, те стога бременит последицом големог стреса.
Не, страха, већ стреса. Требало ми је неколико месеци да се опоравим од шока због непосредног увиђаја у највећу крађу у историји човечанства! Одговорно тврдим и не одступам. Крађом историјског идентитета, путем систематског брисања сећања, фалсификовања, уништавања доказа (чак и бомбама), реформе језика, уметања друге митолошке парадигме, створена је балканска „Јасна пољана“ за најпрљавије политичке маневре и непрекидне, несхватљиво арогантне, а провидне, уцене и подметачине, све у циљу пљачке и воље за моћи. Опет су нас убедили да смо криви за све, јер смо наводно дошли у VII веку, побили староседелачко становништво и наметнули се.
Баш како урлају браћа Грци по улицама, а ускоро ће грцати.
Било како било – све честитке нашим непријатељима!
На страну то што пола овог народа не зна ко су му стварни непријатељи.
Благе су ово речи, а прави говор мржње, вечно је горућа тема овог текста:
Шиптари су Илири, а ми дошљаци у 7. веку!
Скрнављењем наше средновековне баштине, скривањем трагова веома древне прошлости, наметањем ове пакосне лажи деци у 6. резреду основне школе и генерацијама уназад, наша држава чини духовни аутогеноцид. Научна јавност и подземље (мафија која је опљачкала Народни музеј, па не сме да га отвори већ 20 година), ћуте. Ћуте и мунтају, пресипају се из власти у власт. Да ли ће се икада појавити Влада која ће похапсити, за почетак, археолошку мафију, смунтати их за сва времена? Да ли и када?
Неопходно је почети од почетка, од најдубљег слоја у решавању сваког проблема, а нама буквално букти под ногама, док „Велика Албанија“ ради пуном паром:
ваља се „гудра“, малолетнице, органи, купују се винчанске фигурине, предано се гради лажни идентитет и Косово равно залива бетоном. Сложно, баш као она наша браћа у вери, Грци.
Овакву саборност Срби никад нису видели!
Међутим, тренутни распоред на глобалној шаховској табли, требало би можда по први пут за тричавих 7526 година, паметно искористити, баш зато што убрзано нестајемо пред сопственим очима. Морамо схватити да је избор сужен на само једну једину ствар, коју не видимо. А, не видимо захваљујући том истом лудилу у ком видимо да нестајемо, али се правимо луди, дајемо субвенције непријаатељима!
Дакле, једина ствар коју можемо да урадимо гледе неког облика постојања у будућности је да се бар формално запамтимо, да остане истинита идеја нашег постојања. Најгадније је умрети у лажима, у септичкој јами небића. А ми, чак ни наше страховито истините јаме нисмо откопали. Немамо времена, проливамо сузе над туђим, углавном џелатским.
Шта је нестајање, ако не губитак облика, форме, “образа”, како се некад говорило, али и разлога, сврхе? Форма је некад била “образ”, материја “вешт”.
Какав диван, заборављени језик!
Пре, или напоредо с говорним, постојао је и симболички забележен у камену, металу, усменом предању, храсту, брези, керамичкој плочици, шлему, штиту, оклопу, круни, прстену, мачу. Величанствена природа, небо које пада на главу, земаљски шар, крваве битке људи и богова за превласт, драма на небу, судар две расе, претварање једних народа у друге, женских у мушка божанства, сећање на мутацију, претворбу.
Наши преци оставили су нам херменеутички, а можда и херметички, кључ за отварање луче микро и макрокозме. Такорећи, све о нама већ је у нама. Васиона се огледа у прашњавим архетиповима и ми у њој. Као Лајбницове монаде – свака одражава СВЕмир на само себи својствен начин. Замрзнуто тумачење космолошког поретка, корен симпатичке имагинације и магије, упутство, порука за будуће генерације, путоказ за надолазећи живот у другом виду, димезији, модалитету, номос који је истовремено и фисис.
Другим речима, чиста магија!
На основном нивоу интерпретације, ради се о стомаку, преживљавању, пољопривреди, календару – када се сеје, а кад жање. Да би наједном, из потребе да се умилостиве богови, да падне киша, или огреје Сунце, изрониле величанствене метафизика и онтологија. Ондашњи човек разговарао је са семеном, пчелом, кравом, биком, дрветом, па чак гором и реком. Захваљивао се небеским даровима, уредно зачешљан и прописно обучен. Свака ситница била је прожета свепрожимајућим смислом, магијским језиком митске свести – језиком детињства послепотопоских цивилизација.
То је оно што су Хелени, илити Јелини, звали „логос“ (λόγος).
Винчанска култура, око 5500 п.н.е. (посвећење семена***моја
хипотеза***)
“Кобиле што ме носе докле год би воља ишла, вукоше ме, кад ме на гласовит довезоше пут богиње, што преко свих градова просветљеног мужа носи ”.Човек га је хватао као лептира у мрежу, утискивао у дуговечну твар.
Симбол је истовремено и више и мање од речи, и више и мање од слике. Објашњење принципа и практично упутство, овостран и оностран, иманентан и тансцендентан, скрива и разоткрива, слика и песма, значење и апеирон. Музика сфера, што разбија монолитну тишину камена. Мистеријска синтеза која измиче челичној конструкцији разумских категорија, јер само поезија може узнети ка оностраном – с оне стране дуге – или како Парменид каже:
Метафизику излаже у хексаметру, стих оставља често без метафоре зарад рађања филозофије, али задржава стари начин приповедања у загонеткама. Један од отаца филозофије, гађа се поетским елипсама, изостављајући субјекат. “Елипсе”, та мала несавршенства, тај Ерос недоречености, скривени causa effitiens, делатни узрок, који је тријумфално збацио с трона финални. Протеран из науке у теологију, односи са собом естетику васионе кроз симбол уткан у сам бездан бића.
Поесис уједињује сва четири узрока антиципацијом бесконачног значења. Свако може трагом архетипа, похрањеног у сопственој нутрини, дати своје тумачење и на тај начин бити мистеријски сједињен с Истином и Бићем, али и Небићем.
А, истина се у почетку стидљиво-академски, а потом физички-силовито, приказала омеђена суровим крајоликом током наше албанске голготе. Наједном, бљеснула је у виду закључка кога нисам могла да се отресем, а то је да су Хелени заправо Шиптари (Шкипетари) антике, или што је још горе да је Византија рајх средњовековља, такорећи продужетак исте крађе, која се преотела у наметање римског царства, односно ромејског. Оно што Латини нису успели – да смире и покоре Илирикум – то ће готово синхроно успети Цариград и Ватикан.
Географски контраст све је рекао, фреске као стрипови које нико не види
А на већини археолошких артефаката неизоставна три симбола, која се непрекидно појављују малтене од мезолита до данас:
свастика (коловрат), соларни годишњи, или полугодишњи круг са зрацима и онај којег неки зову “Перунов цвет”, неки “цвет живота”, што је варијација претходног.
Различит број зрака, крака и латица, заправо одређује неки календарско-космолошки интервал, а пошто је у тој древности дејство логоса било пријемчивије човечанству – непосредније, постојао је један интегралнији, обухватнији, целовитији поглед и доживљај ствари спољашњих нашем духу, као и нас самих. Њихово објашњење не може се извести из пуке физичке равни, јер захвата и поетски ниво метафизике. Но, географија представља сценографију, која иако највидљивија, на скривен начин одређује ток, како историјских, тако и колективно-психолишких кретања. Статична, а одређује динамику збивања и тад искаче естетски контекст, чиме смо непосредно задрли испод, иза, или изнад физике. Симбол као географија душе из угла васионе.
Под манастира Високи Дечани
Постоји још пар значајних симбола на које треба обратити пажњу, те храбро уронити у археолошку семиотику. Проблем је што ми до данас немамо слагање у вези њиховог тачног значења, а ни довољан број хипотеза изведених научном методом, да бисмо могли било шта засигурно да тврдимо. Као утеху, бар знамо да је архетип прво запамћено значење, те да ће, како год окренемо, последњу реч дати Он. У тој тачки круг ће се затворити финалним узроком. Дакле, неки нови “шаманизам” сигурно следује. Квантна синтеза у неком дадистичком модалитету.
Тај “цветак” је буквално свугде, као и свастика (да се не лажемо, обиђите стара гробља, нарочито у Босни и нарочито у Рајачким пимницама, код Неготина, пљуште свастике по нашим прецима!), нема где га нема по читавом Балкану, тј. Хелму: уклесан у под Дечанана, на уласку у тврђаву Скендербега
на саркофагу испред Археолошког музеја у Драчу тј. Дуресу
на таваници Свете Софије у Охриду, Светом Науму, Прохору Пчињском
на колевкама, преслицама, капијама, босанским стећцима, колонадама и пиластрима од мрамора и порфира, по свим манастирима, подовима, саркофазима, етрурским коњићима, трачко-илирско-фригијским шлемовима.
Нема где га нема, али зато изостаје на свим заставама, сем евентуално македонској, премда стилизован још у класичном периоду.
Анунаки га носе у виду космичког сата и то на зглобовима обе руке, а често га можете пронаћи тачно у центру крста које су носиле ваше прабаке (имам један).
Чисто декоративни елемент једноставно није, већ симбол с најдревнијим значењем, утиснут у срце нашег заборављеног бића. Те у том смислу, овај текст представља малечки покушај да не завршимо на депонији космичке под-свести.
Треба напоменути да у скупину тих најдревнијих календарских симбола спада и данашњи несрећни српски грб, такозвана оцила, за која тврдим да су четири полумесеца, с увезеном византијском двоглавом птичурином, а зна се да је трибалски грб био вепар тј. његова глава прободена стрелом, као и Карађорђевог устанка, иако је наша тотемска животиња заправо вук. Уз то треба истаћи да нас ромејски цареви управо називају именом – Трибали.
Битно је запамтити да су Грци, тј. Хелени у архајском периоду (650 – 480 пне), ваљали своје ђинђуве и вазе по нашим крајевима, а од нас узимали руде, дрво, жито, те фино колонизовали лепе територије од Понта до Иберије. Те вазе и статуе у односу на илирску пластику, дођу као неки рококо, или барок, у односу на романику. Мало античког кича није на одмет, али проблем је у ономе што се у позадини крије. Хеленски приступ беше комбинована техника, као кад би се данас ујединили колонијални модели Кине и Јудео-Америке. Кинеско „ширење утицаја у концентричним круговима“ и америчко “право јачег”.
Старо “доба тирана”, изронило је из такозваног “грчког мрачног доба”пост-микенског периода, разореног ерупцијом вулкана на Санторинију и пратећим хиперцунамијима у наредних сто година.
Ипак, на крају, да ли случајно из тираниде, стигох право у Тирану и то у Народни музеј, где сам спознала “праву” верзију Косовске битке, као и што-шта, што код нас стоји у депоу Народног музеја, који не ради већ више од десет година, а разноразни шефови Координационих центара за КиМ, полиције, државне безбедности, дилери, сељаци и проценитељи уметнина блиски режиму, ваљају артефакте к’о што Хелени и Феничани нису заједно за 3000 година!
Освајање Народног музеја у Тирани
Елем, теза наших научника да је европска културно-историјска основа грчка, а никако илирска, навела их је да испадају смешни управо у светлу њиховог обоженог здравог разума, али и да се тај ваакум попуни лажима справљеним у политичкој кухињи, с јасним империјалним циљем, рекли смо: злато, жито, територија, лепа природа…
Доказ је оно што гледамо данас на малим екранима и где год се окренемо.
Многи, наравно, нису свесни да су поробљени, али то је питање за други текст.
То, у ствари, није питање за текст, већ голог опстанка. Али, разумем их, не осуђујем, немам права на то. Псујем за себе и по Фејсу, свађам се с Богом и Великим братом, а један од виђенијих православних теолога рекао ми је да сам се замерила дирктно Сотони. Па, баш лепо…
Када је Зевс у виду бика отео Европу и одвео је на Крит, није ли то можда било сећање на пропаст велике Винче?
(То су моје заиста смела хипотезе, и овом приликом се ограђујем од саме себе, али чисто ваља промислити и у том прилично логичном правцу).
Син Агенора, Кадмо, пошао је наводно из Феникије, из Тира, с кевом Телефасом да спаси своју сестру Европу, искрцавши се с рођацима на острва Теру и Родос, потом отишавши у Тракију где се задржава, да би коначно стигао у Делфијско пророчиште, где му бива саопштено да одустане и оснује град на месту где ће га довести крава.
Тера је разорена ерупцијом вулкана на Санторинију 1700. п.н.е., а колапс бронзаног доба догодио се око 1200. старе ере најездом мистериозних “Народа с мора” (тобоже малтретирали Египћне, Хитите, Грке и Феничане, тј. Кананите), а спомиње се и глад која је захватила Ур и учестали цунамији. То је време настанка егејских острва. Кадмово путешествије одиграло се око 2000. п.н.е., а на крају, имамо влики Тројански рат.
Кадмо, не успевши да пронађе сестру одлази на Самотраку, јер су тамо били “његови” Кадмилчићи тј. Кабеирои, чији се култ славио и у Теби. Кадмо је убио змаја, или змијског сина (сачуваног у нашем народном предању као змијски цар), сина Арејевог (бога рата, који је претходно уцмекао његове другове и рођаке, да би дошао до воде, тј. Исмеинског извора потребног за жртвовање краве с пуним месецом на грудима (како пише у Речнику грчке и римске митологије, или полумесецом, како пише на Википедији), а која га је довела на место где ће саградити Тебу и ту липсала, како му је поручило делфијско пророчиште.